X3 E83 Navi/Bordcomputer/Radio hat sich aufgehängt

• Hallo, habe leider seit über einer Woche Probleme mit meinem Bordcomputer, Navi und Radio. Von 1 Sekunde auf die Andere ist alles ausgefallen, das Bildschirmbild ist im Menü einfach eingefroren. Kann mich im Menü nicht mehr bewegen und der Radio gibt auch keinen Ton von sich. Egal welchen Knopf ich drücke, nichts zeigt Wirkung. Habe auch schon die Sicherungen der genannten System gezogen und die Batterie über eine Stunde abgesteckt, in der Hoffnung dass sich das ganze System resetet. Leider auch ohne Erfolg. Bevor ich nun den Weg zur BMW Werkstätte antrete, versuche ich es noch bei euch. Ich hoffe es hat jemand einen Tipp für mich. Danke im Voraus Michael
  • Wenn sicherungen ziehen und Batterie (über Nacht!) abhängen nix bringt würd ich den Radio selbst mal für eine Nacht ausbauen, vielleicht hat es einen Kondensator bzw eine Batterie drinnen dass bei kurzzeitigem Spannungsverlust das Ding nicht neu eingestellt werden muss.
  • das schon versucht? BEI EINGESCHALTETER ZÜNDUNG: Halte folgende Knöpfe (alle zusammen und gleichzeitg) gedrückt, bis sämtliche Anzeigen auf dem Monitor ausgehen. 1. Eject-Taste vom CD-Laufwerk 2. Eject-Taste vom DVD-Laufwerk 3. Lautstärkeknopf ..bis alles aus ist kann es zwischen 3-6 Sekunden dauern. ...und dann warten, bis das System wieder "hochfährt". Kann bis zu 20-30 Sekunden dauern. und noch was interessantes gefunden:: There is an explicit Service Measure that outlines very specific steps to take when re-coding vehicles with the CCC (NAV-Pro equipped). The measure is 90-211-04. Here is the exact text: Measure To avoid or reduce TCU or CCC programming aborts, follow the special CIP programming procedure below prior to programming the complete vehicle with CIP via SSS (Software Service Station). The procedure must be used until further notice. 1. Connect the Deutronic battery charger set to 110Ah and activate PS (Power Supply) mode. 2. Connect the SSS/GT1, select CIP programming, and create the Measures Plan in order to identify the control modules requiring programming. 3. If the Measures Plan identifies that the CCC requires programming, follow steps 4 to 9 below 4. Disconnect the OPPS/OPS head fiber optic and OBD connector. 5. Reinstall the optical jumper plug. 6. Remove any disks from the CCC drives (NAV road map disk/audio CDs). 7. Remove the telephone handset (if equipped) from the eject box. 8. Turn terminal 15 (ignition) on. 9. Insert the CCC Program CD V2.0 into the DVD drive on the CCC and let the programming run until it is completely through (approx. 45 minutes). a. It may take 2 to 3 minutes before you see a change in the CID and the CCC start programming. b. You will observe multiple “progress bars” on the CID during this time. c. After the progress bar goes to 100%, it will stay on that screen for up to 15 additional minutes. d. The screen goes blank for 15 minutes. e. The system then reboots the CD will eject. NOTE: If the screen turns red perform a CCC reset and start over. A reset can be performed by simultaneously pressing both eject buttons and the on/off knob for longer that 3 seconds. 10. After programming via the CCC Program CD is finished, connect the OPPS/OPS head using both the optical cable connected to the MOST port in the glove box and the OBD cable to the vehicle. 11. Check your SSS/GT1 machine has FASTA set to “Active” so that the Technical Hotline can access this data in cases where you request Hotline help following programming aborts. For information on activating FASTA, refer to SI B07 07 01. 12. If “TEL/ULF” (TCU) is shown on the Measures Plan, it must be programmed first using Special Measures. 13. In cases where the TCU fails to program properly, then repeat Special Measures programming. If programming fails again, then perform a battery reset and restart the tester before a further programming attempt. 14. After completing the above Special Measures programming, restart CIP, create a new Measures Plan and finish programming with CIP using the regular procedure. 15. Check both front windows for correct initialization. As necessary, reinitialize by holding the window switch in the “close” position and hold for at least 500ms after the window reaches the full closed position. 16. If the rear windows did not initialize after programming, a Check Control message will be displayed. In this case, program the KBM module using Special Measures to initialize the rear windows. 17. If programming/coding is still not successful create a PuMA case including as much detail as possible and submit to “Electric/Electronics” for further guidance. In the case of the TCU, provide the TCU part number as read from the TCU label. NOTE: Feedback forms are no longer requiered. We would like to thank you for your great response and all your help with your feedback on the effectiveness of the procedure described above. Important: CCC’s that have failed during CIP programming prior to the release of the CCC Program CD may be recovered using the CCC Program CD. Because of the critical supply situation of the replacement CCC units, it is very important that an additional attempt be made to recover these failed units using the CCC Program CD. BMW experience is that up to 40% of failed CCC units are recovered using the CCC Program CD.
  • von gestern auf heute war die Batterie abgehängt. Leider wieder ohne Erfolg. Werde jetzt nocht den Tipp von Ronny probieren. @Ronny: Kann zwar Englisch, aber das ist mir zu hoch. Wahrscheinlich würde ich es aber auch technisch nicht umsetzen können wenn es deutsch wäre.